Logo peperbus.nl


Directeur Ben Kerkhof van Vergelijk.nl. ". "We hebben al een aantal Zwollenaren aangetrokken en het zijn mensen die aanpoten en snel leren. We kunnen de juiste mensen ook intern opleiden." (Foto: Eva Posthuma)
Directeur Ben Kerkhof van Vergelijk.nl. ". "We hebben al een aantal Zwollenaren aangetrokken en het zijn mensen die aanpoten en snel leren. We kunnen de juiste mensen ook intern opleiden." (Foto: Eva Posthuma)

Vergelijk.nl verhuist naar Zwolle

  Zakelijk

De eerste vergelijkingssite van Nederland - Vergelijk.nl - zegt de Domtoren in Utrecht vaarwel, om zich in Zwolle te vestigen. Algemeen Directeur Ben Kerkhof ziet voor het bedrijf nieuwe mogelijkheden en kansen. "Zwolle is een ideale locatie."

(Door Carine Vos)

Al in 1999 zagen twee vrienden van Kerkhof het gat in de markt om een site op te richten waar mensen op een transparante manier diverse producten met elkaar kunnen vergelijken. "Ik ben in 2003 in het bedrijf gestapt, en omdat ik vanuit Finland kwam, hebben we toen ook direct de Finse en Belgische markt erbij genomen," aldus Kerkhof. "Sinds die tijd hebben we onze site steeds meer uitgebreid en inmiddels staan er zo'n 2,5 miljoen producten op. Mensen kunnen producten, prijzen, winkels en voorraden vergelijken. De markt wordt transparant en zo kun je op een eerlijke manier je aankopen doen. We bieden de mensen referentiekader en gemoedsrust."

Dat Vergelijk.nl naar Zwolle verhuist heeft diverse redenen. In Utrecht heeft het personeel steeds meer last van de filedruk en ook de treinen rijden niet altijd op tijd. Gezien het personeelsbestand was Zwolle wel een redelijk logische keuze. "Daarnaast heeft de keuze om te verhuizen ook een ander effect, namelijk dat we de boel weer eens flink kunnen opschudden. Daarvoor hebben we ook nieuwe mensen nodig in Zwolle, en dus hebben we een aantal vacatures, voor zowel senior-posities als traineeships" geeft Kerkhof aan. Hij is gecharmeerd van de werkmentaliteit van de Zwollenaar, van het arbeidsethos. "We hebben al een aantal Zwollenaren aangetrokken en het zijn mensen die aanpoten en snel leren. We kunnen de juiste mensen ook intern opleiden."

Kerkhof hoopt dat in Zwolle de arbeidsmarkt voor de juiste mensen net wat gunstiger is dan in de Randstad. "Daar is er krapte onder online marketeers en technische mensen. We denken dat er hier genoeg geschikte mensen te vinden zijn. Als ze agile kunnen werken is dat helemaal meegenomen."

Het onderscheidende vermogen van dit succesvolle bedrijf ligt in het feit dat er producten vergeleken worden die zowel online als offline verkocht worden. Het aanbod van de winkelier om de hoek staat er in principe dus ook op. "Voor winkeliers biedt dit platform eigenlijk op die manier dus ook onderscheidend vermogen: wanneer de consument ziet dat hij in de eigen winkelstraat ook terecht kan, loopt hij daar mogelijk sneller binnen. Zo kun je toch weer mensen in je fysieke winkel trekken, ook al heb je geen webshop."

Meer informatie op https://werkenbij.vergelijk.nl/

2 reacties
Meer berichten