Logo peperbus.nl


Het team van Gait Rigter, met Adri-jan Rigter tweede van links.  (Foto: Eva Posthuma)
Het team van Gait Rigter, met Adri-jan Rigter tweede van links. (Foto: Eva Posthuma)

Top 50-notering Gait Rigter

  Zakelijk

De ene onderscheiding is de andere niet. Hoe onafhankelijker hoe beter. Groot was dan ook de verrassing bij Profile fietsenspecialist Gait Rigter aan de Rembrandtlaan 70 dat zij in de Top 50 van de beste Fietsenzaken van Nederland staan. Adri-jan Rigter had geen idee dat dit aan de orde was.

(Door Carine Vos)

"We kregen een app-je van een collega uit de branche, die ons feliciteerde", schetst Adri-jan Rigter. "Wij vroegen ons af waarmee. Toen bleek dat we een plekje hadden verworven in de lijst als één van de beste 50 fietsenzaken van Nederland waren we blij verrast. Het hele team moest dit natuurlijk meteen wereldkundig maken via Whatsapp en Facebook." Rigter ziet deze onderscheiding als een grote waardering vanuit de branche. Het vakblad Fietsmarkt publiceert deze lijst, welke is samengesteld door toonaangevende leveranciers uit de fietsbranche. Gait Rigter kreeg 1 ster, omdat zij dit jaar voor het eerst in de lijst staan.
"Het is een onderscheiding door en voor de markt, is onafhankelijk en staat los van andere verkiezingen waarbij je soms gewoon meer een populariteitsstemming hebt dan dat het draait om vakmanschap. Zo steken wij ook helemaal niet in elkaar. We doen gewoon altijd ons ding en blazen niet te hoog van de toren," aldus Rigter. Fietsmarkt meldt op hun website datzelfde principe: Onderscheiden houdt in dat je je eigen weg weet te vinden.

Bij Gait Rigter is dat goed gelukt. "We profileren ons goed in de markt en gaan we op een goede manier om met garantie en service. We lossen problemen het liefst eerst zelf op, voordat we mensen doorverwijzen of zelf teruggaan naar de leverancier. We kunnen met een groot aantal leveranciers dan ook goed door één deur. Blijkbaar levert dat dan nu deze erkenning op." Ook Fietsmarkt vindt dat een heel belangrijk aspect om mee te wegen bij de nominaties: Zorg dat de klant tevreden de deur uit gaat.
Andere aspecten die bijzonder gewaardeerd worden bij het samenstellen van de top 50: vooruitstrevende, vaak online, concepten, service en assortiment. Ook klantvriendelijkheid en vakkundigheid worden geprezen, evenals vernieuwende strategieën."We blijven in beweging om de klant tevreden te houden. Dat ze tevreden zijn, blijkt soms uit het feit dat we door klanten getrakteerd worden. Dan krijgen we iets lekkers bij de koffie omdat we ze zo goed geholpen hebben.

Daarom willen we met deze onderscheiding ook zelf trakteren. Vanaf donderdag 18 mei ontvangt iedere klant die een nieuwe - of tweedehands -fiets koopt een slagroomtaart van De Kruyter cadeau. Deze actie loopt in tot eind mei." Op naar de tweede ster.

reageer als eerste
Meer berichten