Foto:
Coronavirus

ZAC hervat jeugdtrainingen

Zwolle - De jeugdtrainingen bij ZAC zijn woensdag weer van start gegaan. Na een weekend hard werken aan het protocol was de club klaar voor de ontvangst van de jeugdspelers. In het protocol staan afspraken over dingen als afstand houden, hygiëne en halen en brengen door ouders.

ZAC volgt in haar protocol heel strak de richtlijnen van NOC/NSF, KNVB en gemeente Zwolle.  “ZAC is ontzettend blij dat de jeugd weer mag sporten", vertelt Remco Voorhorst van het jeugdbestuur. "Dit doen we met duidelijke regels. Veiligheid boven alles. Soms lijkt het wat streng, maar we willen te allen tijde de gezondheid van onze sporters en vrijwilligers beschermen. Daarom volgen wij ook strak de richtlijnen.”

Toen aan het einde van de middag de zon doorbrak, stond niets een mooie eerste trainingsavond meer in de weg. De jongste jeugd mocht het spits afbijten. Het was nog niet meteen volle bak. De helft van het aantal jeugdteams mocht het veld weer op. Dit gaf de trainers en begeleiders de kans om proef te draaien en te kijken of het protocol duidelijk genoeg is of aangescherpt moet worden.

De trainingen verliepen goed. Ouders hielden zich goed aan afspraak om hun kind buiten het hek af te zetten en weer door te rijden. De kinderen én trainers vonden het super om weer te mogen voetballen.

Meer informatie: https://www.zac.nl/1/622/trainingen-voor-jeugd-hervat-vanaf-woensdag-29-april/

Meer berichten

Het lokale nieuws in uw mailbox ontvangen?